środa, 23 maja 2018

Mieszkańcy piszą o #SMBródno


Mieszkańcy piszą o swoich doświadczeniach przed Walnym Zgromadzeniem członków w #SMBródno.

Do zobaczenia na Walnym :)





Sytuacja miała miejsce we czwartek tj. 17.05.2018 r., ale dopiero dzisiaj wstawiam post... szukałam w formie papierowej oświadczeń pobranych z administracji, ale nie znalazłam nikogo, komu wręczono by pełnomocnictwo razem z oświadczeniem :(
"Pełnomocnictwo na Walne!!!
W dniu dzisiejszym poszłam do Administracji "Kondratowicza" z osobą, która chciała dać mi swoje pełnomocnictwo na Walne i.... no właśnie.... moje zdziwienie nadal trwa :(
bo ... po tej wizycie wykonałam telefony do pozostałych administracji i ... jak się okazało w administracjach w SM "Bródno" w żadnym sekretariacie, żadna sekretarka nie miała wiedzy na temat pełnomocnictw (na ogół tłumaczono obawą o popełnienie błędu w informacjach) :) ... o oświadczeniu nie wspomnę oraz na temat ewentualnego transportu w postaci autokaru dla osób starszych :(
ta tajemna wiedza jest w zakresie działów eksploatacji:D
W każdej administracji sytuacja wyglądała podobnie, choć nie tak samo :)
Administracja "Kondratowicza", gdzie byliśmy z "buta" :)
na jakiekolwiek pytanie odnośnie Walnego, Sekretarka Administracji odsyłała do działu eksploatacji :D
dostaliśmy pełnomocnictwo oraz informację, że brak poświadczenia wynika z nowelizacji ustawy o spółdzielniach z września 2017:)
nie dostaliśmy oświadczenia (więc nie wiemy, jak takie oświadczenie wygląda) :( tutaj nikt nawet nie wspomniał, że takie oświadczenie jest wymagane :( a pań w pokoju było … trzy :) i żadna nie miała tej wiedzy....
o autokarach nic nie wiadomo ...
Administracja „Wysockiego” (rozmowa telefoniczna)...
druki pobiera się w pokoju 14 :)
tutaj dowiedziałam się o konieczności dołączenia oświadczenia :)
ale na temat autokarów też nic nie wiadomo :)
dodatkowo dowiedziałam się, że w przyszłym tygodniu odbędzie się szkolenie z na temat wdrażania RODO i dopiero po tym szkoleniu będzie wiadomo, czy np. jeśli pełnomocnik przyjdzie do Administracji celem zweryfikowania, czy osoba udzielająca pełnomocnictwa jest członkiem i lokatorem SM „Bródno” może posiadać dane tej osoby, czy oprócz oświadczenia będzie potrzebna zgoda na te dane... no jednym słowem nic na ten temat jeszcze nie wiadomo :)
A przypominam, że był cały rok na uzyskanie tej wiedzy :D RODO wchodzi w życie 25 maja 2018 :D
… czy brak oświadczenia (dotyczy ono.... ochrony danych osobowych... przynajmniej taką informację otrzymałam) może być powodem nieudzielenia pełnomocnictwa? Też się nie dowiedziałam :(
co do odczytania samej listy pełnomocnictw, to powinna być odczytana w …. trakcie trwania Walnego :) i to ma być zadaniem.... komisji skrutacyjnej :D
Takie informacje uzyskałam od Kierownika Działu Eksploatacji Pani Beaty Czekaj.
Administracja „Toruńska” (rozmowa telefoniczna)...
sekretarka przełączyła do działu eksploatacji, gdzie dowiedziałam się o możliwości pobrania pełnomocnictwa i oświadczenia :)
co do autokarów, to w ubiegłym roku był... w tym nie wiadomo jeszcze, trzeba dzwonić pod koniec maja :) ogłoszeń na klatka nie ma się co spodziewać, bo.... byłoby za dużo chętnych :D na moje pytanie: to dla kogo są te autokary? Dowiedziałam się, że dla osób starszych :) dalej drążyłam temat o sposób poinformowania osób starszych … i … dowiedzą się emeryci z klubów ;) nieśmiało nadmieniłam, że osoby starsze z problemami chodzenia nie uczestniczą w klubach.... otóż mylę się według rozmówczyni, gdyż uczestniczą i to bardzo czynnie :) nie odpuściłam i dalej drążyłam, że w takim razie to jest transport dla „wybrańców” :) na co pani ze szczerością, że przecież autokar jest jeden i ma ok 40 miejsc :) więc wszyscy się nie zmieszczą :) nie uzyskałam odpowiedzi, kto konkretnie pojedzie tym autokarem :(
Administracja „Podgrodzie” (rozmowa telefoniczna z Sekretarką Panią Wandą Dawidziuk, która też nie miała wiedzy na temat Walnego i przełączyła mnie do działu eksploatacji) …
dowiedziałam się o pełnomocnictwach, ale o oświadczeniu już nie :( …. osoba, z która rozmawiałam, a która się nie przedstawiła (był to głos męski) wszystkie swoje odpowiedzi konsultowała, bo nie była pewna :( 
o autokarach też autokarów nie będzie :(

Reasumując:
jeden autokar w Administracji „Toruńska” liczący ok 40 miejsc (tylko dla „wybrańców”) na ok 50 tysięcy mieszkańców to trochę mało :( biorąc pod uwagę, że nie wszyscy skorzystaliby z tej formy transportu, potwierdza tylko konieczność przeniesienia Walnego na Bródno !!!
wiedza pracowników Administracji na temat udzielania pełnomocnictw jest niestety niewystarczająca :( tłumaczenie planowanym szkoleniem w przyszłym tygodniu może świadczyć o niefrasobliwości SM „Bródno” :( 25 maja wypada w przyszły piątek … wtedy wchodzi w Polsce RODO :(
członkowie spółdzielni już teraz dostają pełnomocnictwa oraz czasami i oświadczenia, ale nikt z ramienia spółdzielni, z którymi rozmawiałam nie wie czy to jest prawidłowe :( domniemanie nie jest pewnością :( dopiero na Walnym może się okazać, czy te pełnomocnictwa mają moc decyzyjną :( ale wtedy może być za późno :( czy taki jest plan SM „Bródno”, aby przybyli uczestnicy z pełnomocnictwami nie mieli prawa głosu???
Będąc w dniu dzisiejszym na stronie SM „Bródno” zauważyłam kilka pism wyjaśniających, w których spółdzielnia się tłumaczy :) nie wiem dlaczego... mam to jeszcze z dzieciństwa ;) babcia moja mawiała, że tylko winny się tłumaczy ;)"
To było pisane w ub. czwartek, ale już w piątek na stronie sm bródno były oświadczenia ;) ciekawe co ich tak zmotywowało, do uzupełnienia tych dokumentów na stronie? ;)
Poza tym w piątek nie było takiej informacji: "Oświadczenia o przestrzeganiu przepisów ochrony danych osobowych dotyczą osób, które nie są członkami Spółdzielni Mieszkaniowej "Bródno"", ale już dzisiaj jest :D
Mój niepokój budzi sama forma pełnomocnictwa oraz jego weryfikacja przez sm :( nie ma żadnych wytycznych, a administracje mają różne zdania w tym temacie :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz